Fourth of July weekend - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Bas Kooijman - WaarBenJij.nu Fourth of July weekend - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Bas Kooijman - WaarBenJij.nu

Fourth of July weekend

Door: Bas Kooijman

Blijf op de hoogte en volg Bas

06 Juli 2011 | Verenigde Staten, San Francisco

Dag allemaal,

Hier weer een bericht vanuit het nu zonnige San Francisco. Afgelopen weekend ben ik samen met negen andere studenten op een kleine road trip naar Los Angeles geweest. Deze studenten zijn bijna allemaal nieuw en komen uit: Zwitserland, Brazilië, Rusland, Duitsland, Nederland en een Zweedse Chinees :) 4 meiden en 6 gasten. Het is een leuke groep. We hadden twee auto's gehuurd en zijn toen via twee verschillende snelwegen richting LA gaan rijden.

De trip begon op vrijdag en we namen als eerste de highway 1, deze loopt mooi langs de kust. Later zijn we afgebogen naar Interstate 5, deze weg is normaal gesproken sneller. Dat was het dus niet echt :( haha. Er waren wegwerkzaamheden, wat resulteerde in een totale reistijd van 12 uur, tegen 5 normaal gesproken. Eenmaal aangekomen in deze gigantische stad, moesten we opzoek naar het hotel wat in het Marina district ligt, vlakbij Venice Beach.

Zaterdag gingen we naar een outletmall in Ontario, hier heb ik even wat inkopen gedaan ;) alles is hier niet normaal afgeprijsd. Het was dan ook erg druk. Later op de dag terug naar het hotel gereden en nog even gezwommen bij Venice Beach. In deze buurt zie je allemaal maffe mensen, heel veel surfers. 's Avonds wezen eten in een surfers hamburgerbar en nog even uit geweest.

Zondag hebben we de groep in tweeën gedeeld. Ik ging samen met drie anderen naar de Universal Studios, dit is een pretpark. Het is een leuk park met een aantal spectaculaire shows. In de avond zijn we naar Hollywood, Beverly Hills en de Walk of Fame geweest. Het was ontzettend gaaf om dit gezien te hebben, ik ken het immers van allerlei films.

Maandag moesten we vroeg op omdat de auto's om 14:00 terug moesten zijn. Deze keer helemaal zonder problemen over de Interstate 5 kunnen rijden. Langs deze weg zie je veel landbouw en veeteelt, dat wil zeggen, velden met koeien zo ver als je kan kijken.
Deze dag was er natuurlijk ook feest, onafhankelijkheidsdag. 's Avonds was er een mooi vuurwerk spektakel in de baai van bijna een halfuur lang.

Gisteren (dinsdag) ben ik verhuisd naar m'n residentie. 15 min. lopen van de school, dit is ideaal. Het hotel ligt aan de rand van Chinatown en ziet er goed uit.

Ik heb het naar m'n zin in deze stad. Overal ontzettend aardige en rustige mensen. Wat ik wel triest vind zijn de vele zwervers, die zien er vaak erg slecht uit en zijn behoorlijk in de war. Je wilt dan eigenlijk niet lachen maar soms doen ze zo achterlijk dat het moeilijk is m'n lach in te houden.

Aankomend weekend wordt er waarschijnlijk weer een auto gehuurd, ditmaal is het de planning om naar Lake Tahoe te gaan. Dit ligt in een natuurpark.

Ik kan helaas nog geen foto's plaatsen, deze komen hopelijk bij het volgende verslag. Als laatste dank ik u voor de leuke reacties!

Gr,
Bas.

• 06 Juli 2011 - 21:07

Thomas:

Goed bezig Bas!! Je doet dingen die ik waarschijnlijk ik oktober ga doen! Leuk verslag. Geniet er van kerel! Toedeloo mthrfckr!! :)

• 06 Juli 2011 - 21:23

Annemiek En Frans:

Klinkt goed allemaal! Je neemt het er lekker van. Gelijk heb je.

• 06 Juli 2011 - 21:38

Marianne:

Hoi neef, het is om jalours van te worden. Wat super dat je dit allemaal doen kan.
    Neem je veel foto's mee naar huis. Ben nieuwsgierig

• 07 Juli 2011 - 01:12

DanDeManDieAllesKan:

DUDE... ze te zien heb je het enorm naar je zin daarzo. vooral met je nieuwe vriendjes van de straat
    (zwervers) maar wel leuk man dat je al zoveel doet enzo en met mensen chil weggaan enzo...! en hoe gaat het verder op school? ben je al gepromoveerd naar een hoger niveau?

En hier in het mieterse kleine holland gaat alles trouwens chil, Dennis en ik zijn volop aan het trainen geslagen voor de babes... :P en bijde werkloos. naja althans heb C1000 nog. en over twee weken het heerlijke costa brava opzoeken en van me witte kleur af proberen te komen hahah.

Maar is chil om te weten dat je het goed naar je zin daar hebt en dat het goed te doen daar is, mis ons niet te veel en spreek je snel weer!

Ruk ze en enjoy. Danny

• 07 Juli 2011 - 05:55

Hans En Mies :

Lekker een auto huren terwijl die van jou hier op straat staat weg te kwijnen!
    Klinkt als een goede roadtrip. Een leuk verslag weer. Ik verheug me al op de dia-avond als je terug bent. haha.
    Slim dat je bent verkast. En dan nog vlak bij China Town. maf om te zien, zo'n landje in een land.

Is Lake Tahoe niet het hoogst gelegen meer in de wereld ofzo? Dat wordt een extra jas mee.
    Pas op voor beren onderweg.

We wachten op je volgende verslag.

Geniet, maar nooit met mate.

• 07 Juli 2011 - 09:10

Kees En Mary:

Hoi Bas,

Hoe ziet een zweedse chinees eruit vragen wij ons dan af!!!???

Leuk verslag, en geloof dat je het erg naar je zin hebt want we lezen erg weing over school!

Groeten,
    Kees en Mary

• 07 Juli 2011 - 14:42

Jos En Sylvia:

Hoi Bas,

Dat je plezier in autorijden hebt komt nu goed van pas, zo zie je nog eens wat.
    Fijn dat je verhuizing zo snel gelukt is, lekker voor school even de benen strekken.
    Leuk verslag heb je ervan gemaakt en ga lekker door met genieten.

Dikke kus

• 07 Juli 2011 - 17:04

Karin:

Ha lieve Bas,
    Leuke wijk, vlakbij Chinatown, midden tussen de wolkenkrabbers; kun je meteen zien hoe Chinees er echt uitziet in plaats van het verhollandste Chinees. Geniet van je studie – hoop dat je Engels met de dag beter wordt – , je nieuwe vrienden en alle trips die je nog gaat maken (p.s. vergeet niet de tram naar cafe Flore in Castro te nemen, heel relaxed).
    lgr Karin

• 08 Juli 2011 - 19:52

Oma:

Hallo BAS met veel plezier heb ik je verslag gelezen,dat je het reuze naar je
    zin hebt hoef ik niet te vragen, dat is duidelijk in je iverhaal te [ezen.
    Ik kijk uit naar je volgende verhaal.
    Pluk de dag,veel liefs Oma