1e dagen in de USA - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Bas Kooijman - WaarBenJij.nu 1e dagen in de USA - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Bas Kooijman - WaarBenJij.nu

1e dagen in de USA

Door: Bas Kooijman

Blijf op de hoogte en volg Bas

28 Juni 2011 | Verenigde Staten, San Francisco

Hallo allemaal,

Hierbij een verslagje uit het op dit moment regenachtige San Francisco.
Bedankt voor alle leuke reacties die ik heb gekregen.

De reis naar de States ging voorspoedig, de vluchten sloten mooi aan en vertrokken op tijd. Het was een lange zit met veel uitbundige Fransen. Waarvan der 1 zo een broer van Elvis kon zijn.
Na de landing langs de douane en op zoek naar een shuttle die me naar het gastgezin bracht. Na een ritje van ongeveer 20 min. in San Francisco aangekomen was het erg druk, afgelopen weekend hadden ze namelijk net een Gay Pride gehad.

De mensen van het gastgezin zijn vriendelijk, het huis is wel een beetje smerig met allemaal oude bende als interieur haha. Nino, de jongste zoon liet me na het eten een stukje van de buurt zien en we zijn in een paar bars geweest. Hij is half Afro-Amerikaans, half Duits.

Na een lawaaige nacht met regelmatig politiesirenes ben ik maandag voor het eerst naar school geweest. Ik ben hier naartoe gereden met de bus. Ik had verhalen gehoord dat het openbaar vervoer in SF erg goed was, dit is dus helemaal niet zo. Ik denk dat zelfs de NS het beter doet. Twee bussen waren compleet volgestampt, dus daar kon ik niet bij. De derde was laat en vol, maar kon me wel naar downtown SF brengen waar de school zich bevindt. De school heeft een gedeeld gebouw samen met wat bedrijven en immigrantenbureaus, in de school hangt een goede sfeer. We hadden een introductie met verschillende leraren die ons van alles uitlegden en hebben verschillende tests afgelegd. Ik ben geschaald in Upper-Intermediate, dit is het op een na hoogste niveau. haha dit had ik niet verwacht. Na Upper-Intermediate komt Advanced, er is ook nog Business English. De studenten van de introductie komen uit allerlei uithoeken. Maar de meeste komen uit Korea. Ook was er nog een meisje uit Tilburg bij.

Na de introductie ben ik samen met wat andere studenten gaan lunchen in Macy's. Op het buitenterras van dit grote restaurant heb je een prachtig uitzicht over verschillende hoge gebouwen. Het was gezellig tijdens de lunch, de porties zijn enorm en met gratis refill. De ober pakt dan zonder te vragen je (grote) glas en gaat hem dan weer voor je vullen. :D hierna zijn we met een kleinere groep de stad ingegaan. De andere helft moest namelijk terug naar school voor de middaglessen die zij geboekt hadden. Wij hadden de bedoeling de Golden Gate Brug te gaan bekijken, hij was helaas helemaal gehuld in mist, dus dat moet later nog een keer. Wel hebben we Pier 39 gezien met de zeehonden en op de achtergrond Alcatraz.

Hierna terug naar de Hayes Valley, om weer even op te frissen en erachter komen dat ik een beetje verbrand ben, dit merk je niet door de frisse wind. De rest van de studenten hebben vrijwel allemaal een residentie met een aantal minuten lopen van de school en het centrum. Ik ga wisselen en heb ook een residentie aangevraagd. 's Avonds ben ik nog een keer terug geweest naar het centrum om nog wat te eten. Dit is waarom ik wil wisselen, het reizen en wachten op bussen die niet komen zie ik niet zo zitten.

Vandaag (dinsdag) de 1e lesdag gehad. Het is een leuke groep met in totaal elf mensen. Hiervan zijn er 7(!) Koreaans, 2 Zwitsers, 1 Thaise en ikzelf. De meeste zijn hier al een tijdje, sommige al 6 maanden. Er wordt in deze klas vooral geoefend met Grammatica. Dit is erg nuttig.
Buiten regent het nog steeds en heb dus maar een paraplu van een van de vele zwervers gekocht, deze figuren zie je werkelijk overal en zijn meestal het spoor helemaal bijster.

Nou het is toch best een aardig groot verslag geworden. Binnekort weer meer!

Bye,
Bas.

  • 29 Juni 2011 - 09:45

    Marianne:

    Klinkt super Bas en wat leuk dat je het onderwijs al op zo'n hoog niveau krijgt.
    Wonen in de buurt van school lijkt me ook veel leuker. Dan heb je vast ook meer contact met medestudenten.
    Kom niet als pudding terug en genietze.

  • 29 Juni 2011 - 10:35

    Kees En Mary:

    Ha die Bas,

    Zo...Upper Intermediate, dat valt niet tegen!!
    Leuk dat het zo,n gemixt groepje is, leer je ook wat van de verschillen in cultuur.

    Hoop dat je dichter bij school residentie vindt, dat zou veel tijd schelen.


  • 29 Juni 2011 - 12:16

    Tim:

    Oe wat jammer dat het zo regent maar non the less zit je toch in SF en kun je misschien een residentie dichter bij school vinden. Wel vet dat je al zo'n hoog Engels niveau hebt. Hebben jij en ik toch meer een talen dan een wiskunde knobbel :P
    by the way: zit die paraplu niet vol met gaten of met een penetrant bierluchtje?

    Ik zie je volgende verslag wel!

  • 29 Juni 2011 - 14:32

    MitchelVStraalen:

    Hey Bassie leuke blog maar wat doe je daar je sprak toch heel goed engels???
    Heb je niet nog een lekker afroduits chickie in je gastgezin rondhuppelen??

    Groetjes Mitta

  • 29 Juni 2011 - 16:36

    Thomas:

    BETER!!! Tilburgse meisjes jonge!
    Dus je gaat naar Vantaggio Cosmo!!!!
    KONING! doe de groeten aan MIKE!
    Zorg idd wel voor zonnebrand. SF ligt ongeveer op de hoogte van zuid-Italie ;)

    Veel plezier.!!

  • 29 Juni 2011 - 18:06

    Jos En Sylvia:

    Hoi Bas,

    Leuk om te lezen hoe het daar met je gaat.
    Ga in die residentie dan eindelijk voor jezelf koken of schuif je elke avond aan in een restaurant.
    Zo te lezen heb je al aardig je draai gevonden daar.
    Veel plezier.

    Liefs Jos en Sylvia


  • 29 Juni 2011 - 19:48

    0ma:

    hallo Bas
    leuk om te lezen hoe je reis is verlopen,jammer dat je van die drukke mensen in je nabijheid had
    je slaapuurtje kon je dus wel vergeten.
    Ik ben trots op je,en hoop dat je mag genieten van alles wat op je pad komt.
    Leuk dat de groep uit zoveel verschillende landen komt,kun je ook nog koriaans leren,ha ha.
    Veel plezier Oma


  • 30 Juni 2011 - 07:26

    Judith:

    ZWAAAARRRR JALOEERSS neefie!!!
    Klinkt echt geweldig en die bus is niet veel anders dan in nl, daar zijn ze ook vaak laat en te vol dus hoef je het thuisfront niet zo te missen haha!
    Ben nu alweer benieuwd naar je volgende verslag!
    Groetjes je nichie~Juut

  • 30 Juni 2011 - 14:47

    Annemiek En Frans:

    Zo te lezen heb je al direct kennis gemaakt met de amerikaanse cultuur:
    warenhuis Macy's, vaak enorm groot met een enorm assortiment. Niet teveel kleding kopen he?
    En de gratis refills, volgens mij is de grootste colabeker hier bij Mac Donalds nog niet gelijk aan de medium in Amerika. Hopelijk vergaat het je niet als de hoofdpersoon in supersize me.
    ( ze hebben ook cola light of water)
    Het is hier mooi weer. Ik hoop dat jij ook nog wat zon krijgt, want je gaat natuurlijk ook dingen bekijken.
    Uit je verslag merken we wel op dat je het naar je zin hebt. Geniet ervan, want 6 weken vliegen voorbij als je het druk hebt.
    groetjes

  • 30 Juni 2011 - 14:58

    Stefan Riesthuis:

    Klinkt erg goed man, geniet er van!
    Ik zal je verhalen blijven volgen, deze was in ieder geval erg leuk geschreven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 08 Mei 2011
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 12504

Voorgaande reizen:

26 Juni 2011 - 07 Augustus 2011

6 weken San Francisco

Landen bezocht: