Lake Tahoe & Yosemite Park - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Bas Kooijman - WaarBenJij.nu Lake Tahoe & Yosemite Park - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Bas Kooijman - WaarBenJij.nu

Lake Tahoe & Yosemite Park

Door: Bas Kooijman

Blijf op de hoogte en volg Bas

18 Juli 2011 | Verenigde Staten, San Francisco

Dag luitjes,

Na wat klachten over de ontbrekende verslagen, is hier weer een nieuwe :P
Allereerst Lake Tahoe, we hadden weer een auto gehuurd voor het weekend. Hiermee reden we op zaterdagmorgen 9 juli reden we richting het meer, na een paar stops en chauffeurwissels kwamen we aan bij het meer. Dit meer ligt tussen een paar bergen in. Op de weg naar het meer moet je dus over deze bergen heen. Op deze weg was er een prachtig uitzicht op het meer.

Wij hadden een hotel geboekt in het plaatsje South Lake Tahoe, een paar jaar geleden waren hier de Olympische Winterspelen heb ik van horen zeggen. Maar in deze zomer is het er bijna altijd lekker weer. We zijn na onze aankomst dan ook meteen naar een strandje geweest. Dat we hoog in de bergen zaten hebben mijn reisgenoten gemerkt, eentje had een zware zonnebrand opgelopen (het is nu nog steeds rood, ruim een week later)
's Avonds hebben we gegeten in een all you can eat grill restaurant, dit was goed te doen haha :) Op zondag hebben we een trip rond het meer gemaakt. Na deze rondrit reden we via een aantal bergweggetjes weer richting San Francisco. Op deze wegen is 55 mph toegestaan, Jason uit Zwitserland reed echter 80 mph. Uit het niets kwam er een politie SUV met loeiende sirenes uit het bos met om ons te laten stoppen. Ondanks dat we 'iets' te hard reden mochten we na een preek weer verder rijden, haha dit was wel een leuke ervaring. Het was een geslaagd en relaxt weekend.

Vorige week was goed te doen op school, ik ga eerdaags een leveltest doen. Dan kan ik naar het hoogste level. Advanced. Dit doe ik echter pas in de laatste week, omdat je in deze klas meer huiswerk krijgt. Ik krijg dan wel m'n certificaat op dit niveau. Ik ben in deze week (de andere ook overigens) talloze keren uit geweest, naar restaurants, bars en de bioscoop. Met m'n internationale vrienden of met m'n Koreaanse vriendinnen haha :)

Afgelopen weekend ben ik in Yosemite Park geweest. De trip begon op zaterdag, de bus was vol (44 mensen) met taalstudenten van verschillende scholen. Ook waren er een aantal internationale studenten van Universiteit U.C. Davis.
Op de weg naar het park nog door een aantal kleine plaatsjes gereden, met soms meer kerken dan inwoners. Ook typische Amerikaanse taferelen gezien, zoals: Yard Sales, mensen met 'Jesus Saves' bordjes, mensen in badkleding met bordjes ' Car Wash $5' erg leuk om te zien.

Eenmaal aangekomen in het park bezochten we allereerst de giant sequoia's. Sommige van deze gigantische bomen zijn al 2000 jaar oud. Na een korte wandeling reden we verder richting Yosemite Valley. Hier konden we ook wandelen en dineren. Hierna zijn we naar het hotel gereden, de avond hebben we in een poolbar gezeten.

Op zondag waren er een aantal opties om te doen. Samen met vijf anderen ben ik gaan wandelen naar de Nevada Waterfall. In het begin een beetje veel mensen, maar naarmate we hoger kwamen hadden de meeste afgehaakt. Op de top was prachtige natuur met kristalhelder water. Helaas moesten we soms een beetje haasten, de bus terug vertrok om 14:30.

Vanavond gan ik naar een baseball game. De San Francisco Giants spelen tegen de LA Dodgers. Er schijnt ook een beetje rivaliteit tussen deze twee te zijn, dus dat wordt wel geinig.

Aankomend weekend ga ik naar Las Vegas. Ik ga deze week een reservering maken voor het hotel aldaar.

@ Mies & Hans. Met m'n oog gaat het goed, soms alleen wat last als ik erg moe ben. Bedankt voor de zorgen :)

Dit was het alweer, ik ga van de zon genieten. ;)

• 18 Juli 2011 - 22:41

DanDeManDieAllesKan:

klinkt super. morgen schrijf ik meer. ben pitten!

ciaola

• 19 Juli 2011 - 08:12

Marianne:

Leuk om je verslag weer te lezen. Man wat zie je veel en wat klinkt het super.
    Genietze en pas op in Las Vegas.
    Wees maar blij dat je niet hier bent want bij ons is het herfst

• 19 Juli 2011 - 13:32

Kees En Mary:

En, hoe was de baseball wedstrijd???
    Wsl weer helemaal over de top!

Leuk verslag om te lezen, een super belevenis lijkt me.

Veel plezier in Las Vegas.

• 19 Juli 2011 - 17:05

Jos En Sylvia:

Hoi Bas,

je hebt er weer een leuk verslag van gemaakt.
    Je komt nog tijd tekort daar!
    Wel slim van dat je nog even wacht met het maken van die toets, anders kom je niet meer toe aan je uitjes met je Koreaanse vriendinnen.
    Wat ons vorige keer opviel was dat je op een van je foto's al op een echte Amerikaan begint te lijken.

Veel plezier in het casino in Las Vegas.
    Wie weet win je nog een fortuin.

Dikke kus van ons

• 20 Juli 2011 - 16:15

Jos En Sylvia:

Hoi bas,

Wat een prachtige foto's heb je gemaakt. De lucht is wel heel blauw en de natuur ziet er ook schitterend uit. We worden nu toch wel een tikkeltje jaloers.
    Wat een enorme eekhoorn trouwens!

Leuke T-shirts heb je aan.

Geniet en dikke kus van ons

• 22 Juli 2011 - 11:15

Karin:

Ha lieve Bas,

Wat een geluk dat die agent jullie zonder boete verder liet gaan, kwam vast in een goede stemming toen hij van die blijde, overmoedige toeristen zag. Leuke sfeerfoto's heb je weer gemaakt, ze nodigen uit tot het boeken van een vakantie. Geniet van het weekend in Las Vegas, hoop dat je tijdens het gokken wat winst maakt. Let ook op fanatieke oude dametjes met onuitputtelijke portemonnees die vind ik zelf tijdens de sporadische gevallen dat ik in het casino kom, het leukst om naar te kijken.

lgr Karin

P.S. Heb je inmiddels al behoefte om je kinderwens in vervulling te laten gaan en met 20 katten in de VS te gaan wonen?

• 24 Juli 2011 - 14:12

Annemiek En Frans:

Wij vinden het niet zo raar dat de blogs minder frequent bijgewerkt worden.
    Volgens onze Bas is dat een teken dat je gewend bent en het heel erg naar je zin hebt.
    Je hebt dan niet zo veel tijd meer om te schrijven.
    Als ik zo de foto's bekijk dank ik dat hij wel eens gelijk kan hebben.
    Volgens ons heb jij het ontzettend naar je zin en vliegt de tijd.
    Blijf vooral genieten dan genieten wij mee

• 24 Juli 2011 - 15:38

Sandra En Aniq:

Hoi Bas,

Wat een leuke verhalen schrijf je over je reis........ Vol passie geschreven!! Kom je nog wel terug of blijf je meteen hangen in de VS?? haha
    liefs sandra en Aniq

• 26 Juli 2011 - 13:06

Oma:

Hallo Bas Het is alweer enige dagen geleden dat je ons, de thuisblijvers mee hebt laten genieten van alles wat het land voor moois te bieden heeft,wat zul je veel herinneringen
    mee naar huis nemen.
    Ik moest even lachen,ook daar heb je te maken met verkeersregels.
    Fijn te lezen dat je minder irritatie hebt aan je oog.
    Bas nog veel plezier met iedereen die je hebt leren kennen,
    en een mooie afronding van je studie.
    Heel veel liefs Oma