5e week - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Bas Kooijman - WaarBenJij.nu 5e week - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Bas Kooijman - WaarBenJij.nu

5e week

Door: Bas Kooijman

Blijf op de hoogte en volg Bas

29 Juli 2011 | Verenigde Staten, San Francisco

Dag mensen en Tim, ;)

Mijn 5e week hier in San Francisco komt alweer tot een eind. Ik heb in deze week uiteraard weer veel gedaan.
Ik onder andere bij de baseball wedstrijd tussen de SF Giants en de LA Dodgers geweest. Het spel vindt ik oersaai, er gebeurd bijna niets haha. Maar de sfeer maakt een hoop goed, het is allemaal heel gemoedelijk. De foto's daarvan heb ik al bij een vorig verslag geplaatst. Ook ben ik uitgeweest in een grote discotheek en heb verschillende films gezien. Vandaag heb ik de musical Billy Elliot gezien, was erg knap gedaan.

De door mij geplande trip naar Las Vegas is helaas niet door gegaan. Ik kon geen metgezellen vinden die met me mee wilden, in m'n eentje is het me een beetje te prijzig. De vorige trips ben ik vaak met dezelfde mensen weg geweest. De meeste van hun hebben aan het einde van hun taalcursus een aantal vrije reisdagen ingecalculeerd, die zij voor onder andere Las Vegas gaan benutten. Ik ben dus voor het eerst een weekend in SF gebleven en heb m'n eerste nacht met meer dan 5/6 uur slaap gehad haha ;)

Ik ben in het weekend een aantal kleinere plaatsen in de Bay Area, waar San Francisco onder valt, gaan bezoeken. Op zaterdag met de ferry naar Sausalito, dit is een klein dorp aan de noordzijde van SF. Op maandag had ik een extra dagje weekend opgenomen en ben ik naar Berkely gegaan. Dit stadje ligt ten noordoosten van SF. Op de pier in het Marina District is er een prachtig uitzicht over SF en de rest van de Bay. Er waren ook veel mensen aan het vissen op deze pier en die haalden allerlei grote vangsten uit het water. Ik heb deze trips samen met Jaera uit Zuid-Korea gemaakt. Ik ben veel met haar weggeweest de afgelopen twee weken. :D

Aankomend weekend ga ik naar Santa Cruz, om even van het mooie weer daar te genieten. Ik heb in de afgelopen week een leveltest afgelegd. Als ik deze heb gehaald krijg ik mijn eindcertificaat op het Advanced level. Wat natuurlijk beter staat ;) ik wil alleen niet in de Advanced klas geplaatst worden, de grote hoeveelheid huiswerk is niet iets wat ik graag doe in m'n vakantie.

Er zijn natuurlijk veel groepsfoto's gemaakt de afgelopen periode, die niet allmaal op mijn camera staan. Daarvoor is een 'dropbox' aangemaakt. Op deze box plaatst iedereen zijn of haar foto's en de anderen kunnen ze hier dan van af halen. De box is nu aardig gevuld dus ik zal er zoveel mogelijk afhalen en plaatsen op waarbenjij.nu.

Dit was het voor dit verslag. Volgende week is met 6e en laatste week. Enerzijds heb ik het gevoel dat ik al maanden weg ben, maar deze maanden zijn voor mijn gevoel wel omgevlogen hehe, heel apart.


  • 29 Juli 2011 - 08:56

    Sigrid:

    Hoi Bas,

    Heerlijk,dat je zo veel ziet en geniet .Dat is goed zichtbaar op de foto's.

    Groeten,
    Sigrid

  • 29 Juli 2011 - 09:07

    Hans En Mies:

    Hee Bas,

    Wij wilden net bedelen bij je om een laatste verhaaltje. Bedankt dus.
    Leuk te horen dat je het ook nog en passant over je studie hebt ; ) .
    Ach, bijslapen kan je thuis weer genoeg, dus geniet nog volop! (Lukt je heel aardig, volgens ons en je foto's).

    Groetjes van Hans, Mies, Glenn en Sebas (hebben inmiddels ook vakantie, maar hangen gewoon op de bank!)

  • 29 Juli 2011 - 09:47

    Karin:

    Ha lieve Bas,

    Bloeit daar liefde op tussen Jaera en jou? Dat zou een mooie bijkomstigheid van je reis naar SF zijn.

    lgr Karin

  • 29 Juli 2011 - 12:25

    Kees En Mary:

    Hoi Bas,
    Erg leuke foto,s...en weer een leuk verslag.

    Hou je wel van pittig koreaans eten??!!
    Flink oefenen, dat helpt ;-))

    Groet van ons.

  • 29 Juli 2011 - 17:04

    Marianne:

    Weer leuk te lezen dat het zo goed met je gaat en dat je geniet.
    Nog een toffe laatste week.

  • 29 Juli 2011 - 19:52

    Jos En Sylvia:

    Hoi Bas,

    Dus nog een week. De tijd vliegt inderdaad voorbij. Leuk dat je na het Engels ook je Koreaans wat kan ophalen voor als je aan je Hyundai moet sleutelen.

    Groetjes de Mensen en Tim

  • 30 Juli 2011 - 09:35

    Tim En De Mensen:

    Hoi Bas,

    Tim en de mensen waren een beetje van slag een "musical"!!! Pittig eten!!!I
    Zijn deze veranderingen blijvend???
    Ja, bij een baseball wedstrijd wordt niet geschoten, maar ze zullen elkaar toch wel stiekem laten struikelen??
    Je ziet er trouwens wel erg gelukkig uit.

    Dikke kus ,
    Tim en de mensen

  • 30 Juli 2011 - 11:10

    Dennis:

    Heej bas leuk man dat er een liefde opbloeit tussen jouw en een koreaan..
    ps als we gaan uiteten gaan eet ik wel gewoon met een vork:P
    wij zitten heerlijk in spanje temperatuur is lekker alleen de echte warmte blijft (nog) ff achterwegen.
    maargoed we vermaken ons prima..
    groetjes vanuit spanje bij een temperatuur van 27 graden:P

  • 30 Juli 2011 - 17:07

    Annemiek En Frans:

    Goh Bas ik hoorde afgelopen donderdag van Sylvia da t jij niet van pittig eten houdt.
    Wat een invloed kan een leuk meisje toch hebben!!!
    Nou,geniet er nog even van,want zo'n laatste week vliegt helemaal voorbij.

  • 31 Juli 2011 - 20:21

    Oma:

    Hallo Bas Leuk om steeds op de hoogte gehouden te worden van je belevenissen, zo kan
    ik aan je stalende lach zien dat het je goed gaat.
    Nog een week,het lijkt me moeilijk om afscheid te moeten nemen te nemen van al
    je vrienden die je daar hebt leren kennen, gelukkig is er internet.
    Nog een gezellige week. Liefs Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 08 Mei 2011
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 12500

Voorgaande reizen:

26 Juni 2011 - 07 Augustus 2011

6 weken San Francisco

Landen bezocht: